tiistai 3. marraskuuta 2015

Muistoja Madeiralta


Blogini jäi nyt yllättäen vähän hiljaiselolle. Olen ihan aikuisten oikeesti panostanut graduun, jonka tuloksia minun pitäisi kohta pystyä esittelemään. Päivät ovat kuluneet oikein leppoisasti yliopiston kirjastolla tietokoneen ääressä rönöttäen. Olen taas pohdiskellut paljon opiskeluja ja elämää yleensäkin, niistä sitten seuraavissa postauksissa.

Nyt kun päivät ovat lyhentyneet ja harmaantuneet, on hyvä aika alkaa muistella niitä ihania säitä ja maisemia, jotka minua Madeiralla hemmottelivat. Syyslomalla vietin siis viikon Joonaksen, äitini, siskoni ja hänen kihlattunsa kanssa Madeiran ihanalla saarella. Olin lomaillut Madeiralla aiemminkin muutama vuosi sitten, mutta silti sen kauneus pääsi yllättämään aivan totaalisesti. 


Hotellimme, viinitila Quinta do Furao Santanassa.

Hotellilta oli aikamoiset postikorttimaisemat.



Tuo saari on kyllä lempipaikkani maailmassa. Se on kuin aivan toinen ulottuvuus, jossa aika on pysähtynyt. Joka puolella näkyy kallioita ja vuoria, kasveja ja eläimiä. Kauneutta on niin paljon, että sydän meinaa pakahtua.

Haluan jakaa teillekin Madeiran pysähtyneen tunnelman muutamien kuvien avulla. Suurin osa ei ole mitään perinteisiä maisemakuvia, koska olen niiden ottamisessa ihan surkea :D Vaikka koen usein voivani ilmaista itseäni valokuvien avulla, on paljon tilanteita, joita kamera ei pysty tavoittamaan. Ne hetket säilyvät vain muistoissa.




Aika kivat näkymät tämänkin talon ikkunoista.










Paikalliset kalastajat kävelivät valtavan jyrkänteen reunalla varsin tottuneesti.



Näimme upeita hylättyjä taloja joka puolella.


Hylätyn sataman rauniot Calhaussa.








Madeira on ehdottomasti paikka, johon kannattaa lähteä nauttimaan luonnosta. Uimarantoja siellä ei juurikaan ole, eikä oikeastaan helteitäkään. Eikä missään tapahdu mitään, koska saari on niin pikkuinen. Täydellinen lomailukohde minun mieleeni :D

Matkailusta olen kertonut aiemminkin, Tukholmasta ja aiemmista matkoistani. Vielä en ole suunnitellut seuraavaa reissua, pitää varmaan aloittaa, että on jotakin, mitä odottaa.


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti